پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251324
پشيمان هستيم که زرادخانه هسته‌اي خود را واگذار کرديم
تاریخ انتشار : 1401/01/20 09:05:49
نمایش : 876
رئيس جمهور اوکراين روز جمعه در مصاحبه‌اي گفت که اوکراين از واگذار کردن زرادخانه هسته‌اي خود پشيمان است اما به دنبال سلاح هسته‌اي نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ «ولودمير زلنسکي» رئيس جمهور اوکراين روز جمعه گفت که اين کشور از واگذار کردن زرادخانه هسته‌اي خود پشيمان بوده اما به دنبال سلاح هسته‌اي نيز نيست.

وي که با شبکه خبري الجزيره مصاحبه مي‌کرد، افزود: «مذاکرات تنها راه توقف خونريزي‌هاست».

زلنسکي اضافه کرد: «جنگ هنوز به پايان نرسيده و مناطق زيادي در اوکراين تحت اشغال قرار دارند».

رئيس جمهور اوکراين گفت: «کشورهاي متعددي آمادگي خود را براي آنکه تضمين کننده امنيت در اوکراين باشند، ابراز داشته‌اند».

وي ادامه داد: «نظاميان ما در ماريوپل تا آخرين فشنگ مقاومت خواهند کرد و هرگز تسليم نخواهند شد».

زلنسکي مدعي شد که روس‌ها به غيرنظاميان در ماريوپل اجازه نمي‌دهند به غذا و دارو دسترسي پيدا کنند».

رئيس جمهور اوکراين گفت: «روس‌ها هر روز بهانه جديدي مطرح مي‌کنند تا مانع از آن شوند که کشتي‌هاي ترکيه‌اي غيرنظاميان در ماريوپل را منتقل کنند».

وي به مذاکرات با روسيه نيز اشاره کرد و گفت: «مذاکرات متوقف نيست اما آرام بوده و تا کنون هيچ نتيجه اي از آن حاصل نشده است».

تا کنون چند دور مذاکره ميان هيئت‌هاي روسيه و اوکراين براي پايان دادن به جنگ برگزار شده است. آخرين دور مذاکرات به ميزباني ترکيه در استانبول برگزار شد اما اين نشست‌ها هنوز به نتيجه ملموسي براي پايان دادن به جنگ منتهي نشده است.

روسيه در تاريخ ۲۴ فوريه عمليات نظامي ويژه خود را در اوکراين آغاز کرد.  «ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهور روسيه هدف اين عمليات را «حمايت از افرادي که به مدت هشت سال مورد قلدري و نسل‌کشي رژيم کي‌يف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وي، براي اين منظور، برنامه‌ريزي شده که «خلع سلاح و غيرنظامي سازي اوکراين» انجام شود، تا همه جنايتکاران جنگي که مسئول «جنايت‌هاي خونين عليه غيرنظاميان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

انتهاي پيام/.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html